Thursday, November 26, 2009

si comel bernama Aliya =)

Aku tau dh lambat tapi skrg baru ada masa nak cite psl sabtu lepas....... heeeeeee =D

ptg tu aku g tgk fabregas men bola padang... tournament dia dh strt... liga subang tuu... jadi harus la aku datang utk sokong... dia pn dh banyak sokong aku slama ni... aww terharuuu =)

match dorg kat padang kat sri damansara... slalunya ema (bini wan) dtg tgk skali... aku ngn dia dok bertenggek la tepi padang... tapi aku mmg makin enjoy tgk bola.. lagi2 fabregas men kan... key player la katakan... sila baca di sini utk tau kenapa... =)

tapiiii hari tu ada org len teman kan aku... =) namanya aliya... umur baru je 4 tahun rasenye... comelll sgt....aku penah jumpa dia skali 2 minggu lepas... ke hulu ke hilir dia bawa aku... teman dia g padang mainan sume...

hari tu plak, takde taman permainan... alhamdulillah... =D ada court kecik je situ.. dia dok pusing2 court tu... lompat2... dia tarik aku suro bangun tapi aku xnk... hoho... masa tu dah mendung sket.. mcm nak hujan...

sblm tu dia senyap je.. aku pon offer la nak bli ais krim... dia tkt baba dia x bagi.. jadi dia pn tanya la baba dia dlu... baba dia kata okay and bagi rm 10... xde la aku nak guna duit dia.. so aku tlg bayarkan... dia bli ais krim cup Milo.. and aku bli ais krim cup Smarties... hehehe.. ye ye mmg mengalahkan budak kecik... hehehe... aku bagi la rase ais krim aku... dia pn bagi rase ais krim dia... last2 dia tnye cmni kat aku... "akak... kte tukar nak?" aku terpaksa la kata okayyyy....=( haha tapi dah tinggal separoh pn... pastu dia tukar balik... hehehe

pastu dia smbg lompat2... tibe2 aliya dtg kat aku...

aliya : rasa nak berak..
aku : *panik* hah? boleh tahan x?
aliya : tak boleh...
aku : .........
aliya : boleh tahan... tgu baba la..
aku : *fuhhh* okay2... kte tgu baba habis main k jap lagi...

dlm 2-3 minit kemudian...

aliya : akak, x blh tahan la...
aku : *panikkkk* ha??? okay2... kite cari toilet k...

aku pn pandang2 la sekeliling... kot2 ada public toilet dekat2 tu... hampehhhhh.... pastu baru teringat ada stesen shell nearby... tapi kena bawa kete la...

aku pon bawa aliya nek kete fabregas... menggelabah giler aku masa tu... takot2 tercirit plak dia nnt.. dh la x pakai pampers... dlm kete tu aku tanya dia...

aku : aliya reti cebok x?
aliya : takkk...
aku : ............ *terkedu*

sampai shell, kteorg pn jalan la pusing ke blakang stesen tu cari toilet... masa tu ada org kat dlm.. kteorg tgu la.. masa tgu tu, bdk tu blh lagi lompat2... tersengih2 je dia.... aku dh cuak... macam mane ni?? aku xpnh lagi cebok budak2.... apatah lagi anak org... =(

so bila org tu kuar, kami pn masuk.. aku tgu la kat tepi.. tgu dia buat business dia... dia siap blh nyanyi2 lagi... dia malu aku pandang dia.. dia kata jgn pandang nnt x kuar... hahahahaha =D comel sungguh bdk ni.....

dengan ini merasmikan kali pertama aku cebok budak! hahahaha =D aliya oh aliyaaaa.....

dh sudah tu, dia kata nak bli makanan utk baba dia... dia guna rm 10 baba dia bagi td.. mula2 amik pringles, pastu nak amik air plak, pastu gula2 utk dia plak... aku pn dok kira2... nasib baik cukup rm 10 tu... baki tinggal 30 sen je... =D

bila balik kat padang tu, dh strt hujan lebat... aku pn share la payung kat dia.. takde tmpt duduk sbb sumenye dh basah... jadikkkk dia pon tarik la aku kehulur kehilir ngn payung tu.. pusing court kecik tu... hahahaha =) aku pn terpaksa la... nnt dia basah plk kang...

okayyy..... tu cite aku and aliya.... cite fabregas next entry ye.... mcm panjang sgt plak! hehe =)

bersambung...............

0 anak patung: