Wednesday, December 30, 2009

flymas.mobi - as Easy as 1, 2, 3

pernah x korg rancang nk balik raya tapi bila balik rumah utk book flight online, flight dah penuh??

x pn, pernah x korg pg Matta fair and mendapati ada rate flight murah giler tapi x blh book trus kt tmpt tu sbb kena telefon and bincang dgn mak dlu... masa otw balik rumah, mak bagi green light jd trus memecut kereta blk rumah utk book tiket tu cpt2... tapi ble cuba book, flight yg murah tu tadi dh penuh dan korg xdpt percaya sbb baru saja 30 min dr time korg tanya promoter flight tu... jadi korg tekan refresh page flight tu berkali2 smbl menyebut berkali2 "Nooooo" dan menggeleng2 kepala berkali2... =O

tp kini jangan ketinggalan lagi! MAS baru saje melancarkan site internet yg baru, khas utk mobilephones.... jadi korg book tiket flight di mana saja anda berada... selagi ada network coverage la... kalo anda berada di bawah tanah atau di bawah laut, x dapek den nk menolong yo.. =D


aku teringin sgt nk try kan... jadi aku culik hp mak aku... hehe... handphone aku yg jenis murah nye.. jadi internet tarak.. jadi aku taip http://flymas.mobi....


dan serta merta page ni kuar...


ooooohhhh.... fantastic bombastic... mari kita zoom lagi dekat...


jadi aku pn gatal2 la mencoba book tiket kn...


hmmmmmm... aku nk pg mana ek?? ooh ooh saya nak pegi jumpa kakak saya! jadi aku set kan date, location, etc...


and click 'Book'! wah wah ada plak flight yg available... walhal aku pakai cuba2 je... heee =)
so next step, click time flight yg available...*flight aku pkul 9? ok ok pasni kena start pack barang.. hehe poyo gler*


harga pn berpatutan.. tp td chck balance bank, duit x cukup... cmne nk pg ni? mamaaa oh mamaaa..... hehe =D


pastu kalo dh book, anytime blh login balik page ni and chck booking kita...


yg paling cool, blh trus chck in online beb! dh chck in tu, blh trus pilih seat... wow! =O


utk org yg slalu paranoid, atau yg ada short-term memory loss *mcm aku.. heee =D*, atau yg takot termiss flight, korg blh sentiasa chck flight status... kn slalu ada flight delay dan sebagainya.. jd korg up to date la sket kn..


aku nk jgk try kan... jadi pakai letak je flight number... hmmmm... no apa ye? slamba la.. MH 111....

ini la jadi nye... tah no flight tu wujud ke tidak... hahaha =D *sila masukkan no flight yg betul supaya muka anda tidak berkerut seperti di bawah*


ada jugak option utk tgk timetable flight MAS... hmmm.. esok kalo xjd pg jmpe kaklong, nk g kelantan la.. jmpe sepupuku... lg pn murah sket... *berangan angan tinggi*


tapi kang kalo ada problem ngn flight masa kt sana nnt, nk kol sape ye?? nasib baik MAS ada provide contact no sume branch dorg... siap ada map lagi... dashyat wooo... =)


dlu masa mak aku nk balik M'sia from Sudan, bag dia slalu la hilang,... bkn salah dia pn.. salah airline tu la.. ble dh buat report, dorg janji nk bagi dlm masa 2-3 hari... tp x smpai2 jgk... jadi kalo korg pn mcm ni, lepas dh buat complain ngn MAS, bleh la chck pergerakan beg korg tu.... haaa... kan sonang hati...


lastly, MAS jugak ada bagi deals and offers yg sgt hebat! suma nya available dlm site tu...


pendek cerita, flymas.mobi sangat la convenient utk frequent travellers, org yg slalu balik kg, org yg slalu termiss flight, dan org2 seangkatan dengan nya.. haha... sume org pn blh guna...
hanya perlu pergi ke address ni dari telefon bimbit anda...


dan book tiket ke destinasi2 korg! senang kan... =)

oh oh and dorg pn ada bt contest... hanya perlu blog pasal flymas.mobi ni dan berpeluang menangi hadiah tiket kapal terbang!


blh la pergi melawat kakak ku yg jauh di sana! =D

2 anak patung:

Shida said...

waahhh ada iphone lak minah nie...lawan tokeh nampak..hahahahhaha...apa lagi book jer ler. tapi book time april ker may ker...skrang summer panas cam msia jer...benci!!!

Ms Shanaz said...

elo minah saleh celop... suka2 je benci negara sendiri... xde sifat patriotik langsong! haha =D

tu hp mama ler... kekeke... pinjam kejap je... awk hadiah kan la satu utk bday sy thn depan ye! hoho thank you very much... =P