Thursday, December 17, 2009

first experience at dubai airport! =D

airport dubai sangat besar! no wonder it is known sebagai international airport in Middle East countries... *betul ke aku ckp ni? haha =P* .. like my mama cakap, airport ni is the major transfer airport... maksud aku, byk flight transfer kt sini.. contohnya, aku nk g turkey... tp kena transfer kt dubai dlu... gituuu...

ni gambar airport dubai yg aku amik randomly dr internet...


sampai je sana, trus berator gate nk masuk airport... luggage sume xyh amik sbb dia akn transfer trus ke next flight... panjang tuu beratorrr...


tapi kami tetap happy.... =D *gambar dlm gelap pn mau letak ke???*


smbil tgu tu, turn off flight mode... tgk2 dh ada msg from mama... nasib baik bt roaming ngn maxis... walaupn kena byr deposit 300 =(... byk tuu, bknnye sket.. mama dh smpai dlu... dia nek business class flight from sudan... jadi dia dpt la ddk kt business lounge kt dubai airport... kami pn terkial2 la cari tmpt biz lounge tu... fuhhh... nk kate peluh, xde la peluh pn... sbb cuaca sna sejukkk... ke airport tu je yg sejuk?? hahaha aku pn x tau.... =D

last last..... jeng jeng.... jumpa jugak business lounge emirates airline... akhirnya... alhamdulillah.... haruslah masing2 amik gambar depan tu kan... walaupn xlh masuk... sbb kami ni naik economy class je... huhu... =(.. dpt bergambar kt pintu gerbang pn jadi la kn... =D


smbil tgu mama habis mandi and kuar dr lounge tu, kami pn snap2 la gmbr kt luar...


tak lama slps tu, mama pn join skali! =)


biz lounge tu sgt la besar okayyy... ada makanan free, internet free, xbox free, mandi free, cuma katil je dorg blm provide lagi... hahaha =D tp amir je yg dpt masuk masa tu... mama blh bwa masuk sorg guest at a time... amir nk mandi... so dia masuk ngn mama... aku ngn kira? kteorg xtau nk bt apa... jadikkkk nye...


kami pergi makan kt Costa restaurant... x lapar tp dh xtau kn nk bt apa... haha... =)


hot chocolate nyer sgt delicioussssss! lagi2 ada marshmallows! =) mase tu aku xtau currency sana brp... kt dubai gne duit Dirhams.. aku pnye la igt duit dorg lg murah... igtkan half drpd duit RM... skali lbh kurang sama je nilai dia... satu cup tu 22 dirhams.... aku ngn kira bli 3 cups! hambikkkkk...... =D *nasib baik sedappp =P*



kteorg arrive kt dubai dlm pkl 9am waktu malaysia... malaysia cepat 4 jam dr dubai... jd smp kt sna dlm pkul 5am waktu dubai la... mase kteorg duk makan ni, bru pkl 9am lbih..


nk tido xde tmpt... sbb byk kerusi mase tu occupied... jadikk kteorg pn main la game speed and taitee... cikgu aku ialah sifu kira.... =)


tapi pastu sifu penat men, tertido trus kt kerusi... aku pn apa lagi... snap snap! =P


later on, mama and amir dtg join... pusing2 kt tmpt tu, skali nmpk byk kerusi kosong...

hepi sungguh adik2 ku ni....


ada wifi free kt airport tp lembap sket... dh puas melayari internet, kami pn melayari mimpi... =D *jiwangsss*



lambat gler flight... pkl 2pm.... kena tgu 9 jam tauu kt airport... nk tido lama pn xdpt.. sakit pinggang.. kerusi x sdp.. *alasan utk org tua =P*

kami pn berkeliaran cari tmpt alas perot... mula2 pg mc d...


tapi last2, mama nk mkn burger king... harga nya 2 kali ganda okayy... tp padan la dgn serving dia... dua kali ganda jgk... burger and air dia gedabakkk!

oh x smpt amik gamabr burger... dh masok perot daa =D


akhirnya, nk dlm pkl 2, kami pn melangkah kaki ke tmpt boarding dgn gumbiranyaaaa....


next stop..... Turkiye!!!! =D


random pics :

0 anak patung: