Thursday, June 10, 2010

the pain of rejections

Tadi baru dapat tau aku kena reject lagi. setakat ni dah 2 rejections aku dapat. dua2 pun keje yang aku betul2 nak. tak sangka susah sebenarnya cari keje ni. bila dah dapat offer keje plak, gaji memang bagus. tapi tempat tak berapa okay dan kurang benefits. dan keje tu bukan la keje yang aku nak sebenarnya.

aku tau i'm not so lucky. tak seperti orang lain yang senang je dapat keje. sbb tu aku cuba sehabis mungkin. pagi tadi pun baru lepas interview. stage one passed. esok baru pegi next stage. tapi bila dapat tau aku kena reject dengan company yang aku nak tu, terus down. kecewa sangat.

tengah cuba untuk kuatkan semangat balik. think positive untuk esok pulak.

pray for me.



4 anak patung:

bella said...

go sha go!! rezeki ade d mn2..blom jmpe je lg tu..
jgn gv up je okeyh!~ ;)

Ms Shanaz said...

thanks ela.. :)

ko dh keje?

aDhWa LaH Ni said...

apa kes mau kecewa sha??? xpe, biar kene reject selepas mencuba, daripada x mencuba langsung.. ;D insyaAllah ko akan dapat dream job ko tu satu hari nnti.. lagi susah ko nak dapatkan job tu, ko akan hargai keje ko tu bile ko dapat nnti ; )

Ms Shanaz said...

aku kecewa sbb cuba bersungguh2 tp xdpt.. huhu.. thanks for the advice.. aku akan trus mencube! :)